tirsdag 30. mars 2010

Veien til grunerløkka - DEL 1

Ja jeg er sakte men sikkert på vei til Grunerløkka - min egen leilighet, og jeg skal bo alene for første gang i hele mitt liv. Blir noe helt nytt og jeg gleder meg veldig, ikke minst til å kunne sette mitt eget preg på en leilighet som jeg forhåpentligvis vil bli boende i en god stund fremover. For flytting har jeg virkelig fått nok av etter å ha flytta 4 ganger siden jeg kom til Oslo for 4 år siden!

Tiden fremover blir ganske hektisk og nå skal dere få innblikk i måneden fremover for min del. Jeg må ut av denne leiligheten 15 april og overtar ny leilighet 1.mai. Det betyr at jeg først må flytte ut alle tingene mine og la disse stå ulike steder hvor det er plass. Akkurat det samme gjelder for min del, jeg må flyttes litt rundt hvor det er plass =) Etter 2-3 uker må jeg igjen kjøre flyttelass, men da skal tingene på plass der jeg faktisk skal bo! Og det skal bli ufattelig deilig etter noen uker med "pendling" og litt kaos.

Akkurat nå sitter Aina og jeg i hver vår ende av sofaen og er stolte over arbeidet vårt i dag! Vi er nemlig like umotiverte og ustrukturerte når det kommer til flytting, så vi venter til siste liten før vi setter igang. Ja, det er fortsatt 2 uker til vi må ut men med tanke på at det nå er påske, og ingen av oss er interessert i å være i Oslo hele påsken å pakke så måtte vi bare sette i gang. Esker må innskaffes, søplesekker fylles, skap tømmes, ting kastes/stables! Jeg gjetter at alle vet hva dette betyr og jeg tviler på at det er mange som liker en pakke prosess ...Det må til men fy flate for et tiltak!

Akkurat sånn som dette ser det ut i leiligheten vår nå, fint sant?

Skal prøve å holde bloggen oppdatert i denne flytteprosessen så alle kan få med seg min reise til Grunerløkka =) 

1 kommentar:

Unknown sa...

haha.. Jeg gleder meg. jeg også hater flytting...Gleder meg så til å besøke deg i den nye leiligheten :o)